Η Εκπαίδευση των Κρατουμένων – Το παράδειγμα του Σχολείου Δεύτερης ευκαιρίας Διαβατών Θεσσαλονίκης (Αρχείο PDF)
Χρόνος Ανάγνωσης 2 λεπτά
10 / 100 SEO Score
Εξώφυλλο Αποσπάσεων Εκπαίδευσης - 2 2

Η πρόσβαση στην Εκπαίδευση αποτελεί βασικό Δικαίωμα το οποίο παραμένει ισχυρό και κατά τη διάρκεια έκτισης στερητικών της ελευθερίας ποινών. Η Εκπαίδευση των κρατουμένων έχει πολλαπλά οφέλη τόσο κατά τη διάρκεια της έκτισης της ποινής όσο και μετά την αποφυλάκιση. Η δυνατότητα ταχύτερης αποφυλάκισης, η πρόσβαση στη γνώση, το γέμισμα του χρόνου μέσα στη φυλακή, η απόκτηση Τίτλων Σπουδών αποτελούν μερικά από αυτά. Βιώνεται από τους εκπαιδευόμενους ως μια όαση ελευθερίας στην έρημο του εγκλεισμού και δίνει δυνατότητα για ομαλή επανένταξη των κρατουμένων μετά την αποφυλάκιση. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει τη σημασία και το ρόλο της εκπαίδευσης των κρατουμένων, να εξετάσει το ισχύον νομικό πλαίσιο και να ψηλαφίσει τις δομές εκπαίδευσης που λειτουργούν στις ελληνικές φυλακές. Με την εμπειρική έρευνα που διεξήχθη ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας που λειτουργεί στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης επιχειρείται να αποκρυσταλλωθούν οι τάσεις των κρατουμένων που παρακολουθούν το σχολείο σε σχέση με την παρεχόμενη εκπαίδευση, τους λόγους της επιλογής τους να συνεχίσουν το σχολείο στη φυλακή, τις προσδοκίες τους, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Παρόλο που υπάρχουν ακόμη πράγματα που πρέπει να βελτιωθούν, βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι το παράδειγμα του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Διαβατών Θεσσαλονίκης φέρνει πολλά θετικά αποτελέσματα.

Για το λόγο αυτό θα έπρεπε να γενικευτεί σε όλες τις φυλακές. The access to education represents a fundamental right which is in force also during serving a sentence. Prison education has multiple benefits not only during serving a sentence, but also after release. The possibility of earlier release, the access to knowledge, the filling up of the time during imprisonment and the acquisition of qualifications are some of them. Students experience it as an oasis of freedom in the desert of confinement and it helps facilitate a normal reintegration of the prisoners after being released. This study aims at analysing the importance and the role of prison education, highlighting the legal framework currently in force and studying the educational structures in greek prisons. Through empirical research carried out among students and tutors of the Second Chance School which is placed at the General Department of Detention in Thessaloniki, it is attempted to unveil the tendencies of the prisoners attending school regarding the offered education, the reasons of choosing to go on with prison education, the expectations of the prisoners, but also the difficulties they are facing. Even though there are still improvements to be made, one may conclude by the study that the example of the Second Chance School in Diavata, Thessaloniki, entails various advantages. For that reason, it should be applied in all prisons.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.


en_USEnglish
Powered by TranslatePress