Αρχική Εκκλησιαστικά Θέματα άλλων Δογμάτων Διαχριστιανικές Σχέσεις κατά τον 20ο και 21ο Αιώνα – Ο Διάλογος Ορθοδόξων και Καθολικών (Αρχείο)

Διαχριστιανικές Σχέσεις κατά τον 20ο και 21ο Αιώνα – Ο Διάλογος Ορθοδόξων και Καθολικών (Αρχείο)

Διαχριστιανικές Σχέσεις κατά τον 20ο και 21ο Αιώνα – Ο Διάλογος Ορθοδόξων και Καθολικών (Αρχείο)
Χρόνος Ανάγνωσης 4 λεπτά
Διορθόδοξηκαιοικουμενικήαφύπνισητον20οαιώνα 2
1902: κάλεσμα οικουμενικού πατριάρχη Ιωακείμ Γ΄στους άλλους ορθόδοξους προκαθημένους για στενότερη Διορθόδοξη συνεργασία. 1920, Εγκύκλιος Οικουμενικού Πατριαρχείου: η ενότητα της Ορθοδοξίας μοντέλο για τη χριστιανική ενότητα. 1948: Ίδρυση Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (ΠΣΕ). Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, οι Εκκλησίες Αλεξανδρείας, Αντιόχειας, Ιεροσολύμων, Κύπρου και Ελλάδος μεταξύ των ιδρυτικών μελών. Άμστερνταμ, 1948 Ιδρυτική συνέλευση ΠΣΕ.
Διαχριστιανικές σχέσεις κατά τον 20ο και 21ο αιώνα. Ο διάλογος Ορθοδόξων και Καθολικών 3
Ορθόδοξοι και Καθολικοί («έλληνες» και «λατίνοι»…) βρίσκονταν σε πλήρη κοινωνία μέχρι τα Αναθέματα του 1054 Επαφές προς Αποκατάσταση της Ενότητας συνεχίστηκαν και μετά το 1054 με τη Διαμεσολάβηση των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων Μια κάποια υπαρκτή κοινωνία μεταξύ Ανατολικών και Δυτικών χριστιανών εξακολουθούσε να υπάρχει μέχρι τον 13ο Αιώνα
Διαχριστιανικές σχέσεις κατά τον 20ο και 21ο αιώνα. Ο διάλογος Ορθοδόξων και Καθολικών 5
Θεολογικά (εκπόρευση Αγίου Πνεύματος, χρήση αζύμου Άρτου, Καθαρτήριο πυρ κ.α.) Εκκλησιαστικά (Δικαιοδοσία και Πρωτείο Ρώμης, «οικουμενικότητα» Εκκλησίας Κων/πολεως, Εγκαθίδρυση Λατινικών Ιεραρχιών στην Ανατολή) Πολιτικά (Συρρίκνωση Πολιτικής επιρροής Βυζαντίου, Έξοδος των Ιταλικών Δημοκρατιών στις θάλασσες της Μεσογείου, Επεκτατισμός Δυτικοευρωπαϊκών Βασιλείων – Σταυροφορίες)
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Τα πλέον αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας είναι η πλούσια Λειτουργική ζωή της και, όπως Διδάσκει, η αφοσίωσή της στην Αποστολική Παράδοση. Θεωρείται από τους Ορθόδοξους Χριστιανούς ότι η Εκκλησία τους έχει διατηρήσει την Παράδοση και τη Διαδοχή της Αρχαίας Εκκλησίας στην πληρότητά της έναντι άλλων Χριστιανικών Ομολογιών, οι οποίες έχουν απομακρυνθεί από την Κοινή Εκκλησιαστική Παράδοση των πρώτων 10 Αιώνων. Σήμερα το άθροισμα των Ορθοδόξων Εκκλησιών υπολογίζεται σε 300 περίπου εκατομμύρια Χριστιανούς.
ΟρθόδοξηΕκκλησία•Οιιερείςφοράνεράσακαιεπιτρέπεταιναπαντρευτούνε.•ΣτηνΟρθόδοξηΕκκλησίατομωρότοβουτάνεστηνκολυμπήθρα
•Οι Ορθόδοξοι κοινωνούν με τη λαβίδα σώμα και αίμα Χριστού από το Άγιο Ποτήριο.
ΚαθολικοίΙΟρθόδοξοιΔιαφορετικέςΕκκλησίες
Καθολικοί Ι Ορθόδοξοι. Διαφορετικές Εκκλησίες. Στην Θρησκεία δεν πιστεύουν ακριβώς τα ίδια πράγματα. Οι Ορθόδοξοι πατέρες μπορούν να παντρευτούν ενώ οι. Καθολικοί όχι. Οι Καθολικοί δεν πιστεύουν στο Άγιο πνεύμα ενώ οι. Ορθόδοξοι πιστεύουν. Στους Ορθόδοξους δεν επιτρέπεται να μπουν οι Γυναίκες. στην Αγία Τράπεζα ενώ στους Καθολικούς επιτρέπεται.
ΚαθολικοίΙΟρθόδοξοι Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων
Οι Καθολικοί πιστεύουν ότι η Παναγία έφυγε στον ουρανό χωρίς να πεθάνει ενώ οι Ορθόδοξοι πιστεύουν ότι πέθανε και μετά έφυγε στον ουρανό. Στην Ορθοδοξία Νήπιο βουτάται ολόκληρο στην Κολυμβήθρα ενώ στην Καθολική Εκκλησία ρίχνουν μόνο λίγο νερό στο κεφαλάκι του Νηπίου.
ΕυαγγελικήΕκκλησία Ευαγγελική Εκκλησία
Η Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία είναι αναμορφωμένη Χριστιανική Εκκλησία στην Ελλάδα. Ιδρυμένη το 1958, αποτελεί το πρώτο Προτεσταντικό Εκκλησιαστικό Δόγμα που δημιουργήθηκε στην Χώρα. Αν και τα πρώτα δείγματα για προσπάθεια οργάνωσης Προτεσταντικής Κοινότητος στην Ελλάδα, βρίσκονται μετά το 1828, με την Άφιξη του Φιλέλληνα Ιωνά Κιγκ, ουσιαστικά το Έργο της Ελληνικής Ευαγγελικής Εκκλησίας ξεκινά το 1858, μία χρονολογία που θεωρείται Έτος Ιδρύσεως της Εκκλησίας. Είναι μια κατηγορία Χριστιανικών Προτεσταντικών Εκκλησιών. Στην Αρχαιότητα σήμαινε επίσης «Απόφαση, κρίση», «έννοια».
Διαχριστιανικές σχέσεις κατά τον 20ο και 21ο αιώνα. Ο διάλογος Ορθοδόξων και Καθολικών

Σκοπός του συγκεκριμένου Σημειώματος είναι να παρουσιάσει και να αποτιμήσει κριτικά τον εν εξελίξει Διάλογο μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της Καθολικής Εκκλησίας, από την Έναρξή του (τον «Διάλογο της Αγάπης») έως την Επίσημη Περίοδο αυτού (τον «Διάλογο της Αλήθειας»), καθώς και να εντοπίσει τα σημεία Σύγκλισης, κυρίως, και Απόκλισης μεταξύ των δύο Εκκλησιών, όπως αυτά αναδεικνύονται στα επίσημα κείμενα τα οποία ούτως ή άλλως εντάσσονται στην κοινή πορεία για την Αποκατάσταση της πλήρους Ενότητος στην Πίστη και τη Μυστηριακή Ζωή. Το σημείωμα παρουσιάζει την προσέγγιση μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της Καθολικής Εκκλησίας κατά τον 20ο και 21ο Αιώνα όπως επίσης και την πορεία των Σχέσεων των δύο αυτών Εκκλησιών, από την Εκκλησιαστική καταλλαγή και την Άρση των Αναθεμάτων του 1054 έως τον Επίσημο Θεολογικό Διάλογο. Η Δομή του ακολουθεί την χρονική διαδρομή των Διμερών Σχέσεων, εστιάζοντας στα Γεγονότα εκείνα (Εκκλησιαστικές συναντήσεις, Κοινές Διακηρύξεις) που προσδιόρισαν με Αποφασιστικό τρόπο την πορεία της προσέγγισης.

Του Δημήτριου Κεραμιδά

Αφήστε το σχόλιο σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.