Έξαρση των φαινομένων τηλεφωνικής απάτης
Χρόνος Ανάγνωσης 2 λεπτά
10 / 100
ImgSrc 1 2

Ήταν θέμα χρόνου, να έρθει και στη χώρα μας, το φαινόμενο της πολύ καλά στημένης απάτης που παίζει διεθνώς, παρουσιάζοντας έξαρση των φαινομένων, με λογαριασμούς τραπεζών, όπως στην Αμερική, στην Βραζιλία, στην Αγγλία αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στο τηλέφωνο έρχεται κλήση που φαίνεται ότι καλεί τράπεζα και ο «υπάλληλος της τράπεζας» και θα του πει, ότι έχουν υποκλέψει το λογαριασμό του και θα ζητήσει διάφορα στοιχεία για να «βοηθήσει».

Πώς να αποφύγουμε να πέσουμε θύμα τέτοιας απάτης;

Σύμφωνα με πάγιες και διαχρονικές συστάσεις τραπεζών οι πολίτες θα πρέπει:
– Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με τηλεφωνικές κλήσεις και μηνύματα που τους ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking τους.
– Εάν υποψιάζονται ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με λογαριασμούς ή κάρτες τους, να μεταβαίνουν οι ίδιοι απευθείας στο e-Banking ή το m-Banking.
– Να τερματίζουν αμέσως την κλήση ή όποια άλλη επικοινωνία και να καλούν οι ίδιοι τον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζάς τους.
– Όταν τους επικοινωνούν, να μην αποκαλύπτουν ποτέ κωδικούς ή προσωπικά και οικονομικά στοιχεία τους, ακόμη και με πρόφαση ότι έτσι θα τους καταθέσουν χρήματα.
– Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με διαφημίσεις στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που υπόσχονται υψηλές αποδόσεις.
– Να ενεργοποιήσουν τις υπηρεσίες ειδοποιήσεων για να ενημερώνονται μόλις έχει πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή σε λογαριασμό ή την κάρτα τους.

Οι πολίτες θα πρέπει πάντα να θυμούνται ότι οι τράπεζες δεν θα καλέσουν ούτε θα αποστείλουν μήνυμα (π.χ. email, SMS) για να σας ζητήσουν να αποκαλύψετε τα προσωπικά στοιχεία σας, όπως στοιχεία λογαριασμών και καρτών, κωδικούς ΑΤΜ και κωδικούς εισόδου στις υπηρεσίες e-Banking, Mobile Banking.

Ιδιαίτερη προσοχή αν σας ενημερώσουν ότι έχει κλειδωθεί ή έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός ή η κάρτα σας και ταυτόχρονα σας οδηγούν σε ιστοσελίδα για να συμπληρώσετε κωδικούς σύνδεσης για το e-Banking, στοιχεία κάρτας σας ή Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.